Ufak bir Italya turu

Geçenlerde ufak bir tur yaptık. İtalya’da Bergamo ve Milano şehirlerini 3 günde gezdik. Milano ve Venedig’e yazın gitmiş olsam da, o zaman arabayla şimdi ise uçakla gittiğimden biraz daha değişik oldu bu gezi.

Milano’ya uçakla gitmek isteyenler için biraz gezimizden bahsedeyim. Biz 9 kişi gittik . Ryanair şirketinden aldık biletleri. 22 euro’ya.

Ryanair’de dikkat edilmesi gerekenler:

Biletin fiyatı 12 Euro gözükse de aldıktan sonra 10 euro vergi ekleniyor. Bileti alırken 10 euroyu hesap etmek gerekiyor.Biz bileti 22 euro’ya almış olduk.Ucuz biletlerde bagaj hakkı yok. Sadece el bagajı (10 kg(. Bütün herşeyin el bagajına konması gerekiyor. Kamera, laptop vs. Bavulun belli ölçüleri var. Emaille gönderiyorlar o ölçüleri. İçine konan kozmetik ürünlerinin muhakkak kapalı poşetlere konması gerekiyor. Almanya’dan çıkarken çantayı açıyorlar. Hatta içinde kozmetik ürünleri var mı diye soruyorlar. İtalya’da bu kadar sıkı kontrol yoktu.

Check-in Ryanair’de çok önemli.Biletleri aldıktan sonra uçuştan 4 saat öncesine kadar kendiniz netten check in yapmak zorundasınız. Eğer grupla gidiyorsanız önceden gruptakilerin bilgilerini alın. İstedikleri ad soyad, pasaport numarası, tarihi, doğumtarihi ve vatandaşlık.

Türk vatandaşları hava alanında mutlaka mühür vurdurmaları gerekiyor.Biz Frankfurt Hahn’dan uçtuk.Hava alanı zaten çok küçük. Tek bir girişi var. İçeri girip direk Ryanair’e gittiğinizde 2-3 dakikada işiniz bitiyor. Kontrol ettikten sonra kapıya gönderiyorlar. Gümrükten geçerken yukarda da yazdığım gibi inceliyorlar çantaları. Boarding kartlarınızın elinizde olması gerekiyor. Çantaları koyduktan sonra bakıyorlar. Kapıya geldiğinizde uçağa binmeden önce tek tek çantaları ellerine alıp ağırlığını ölçüyorlar.

Uçağa binerken hemen sıraya girmenizi tavsiye ederim. Koltuk numarası yok, kim nerden yer bulursa oraya oturuyor. Uçak çok küçük olduğundan koltuk araları çok dar. Acil çıkış kapısının oraya oturursanız rahat edersiniz:) Burada oturabilmek için İngilizce bilmeniz gerekiyor 🙂 Hostesler sadece İngilizce konuşuyorlar. Sanırım bu kadar yeterli Ryanair için:)

Bergamo, Milano’ya 50 km uzaklıkta bir şehir. Şehirde farklı bir atmosfer var. Bergamo’dan direk Milano’ya otobüsler kalkıyor. 1 saatte gidiyorlar. Biletler 9,90. Grup olunduğu takdirde 3 bilet 19,80 euro. Yalnız Bergamo’da ‘Altstadt’ diyebileceğimiz tarihi bir yeri var. Bergamo havaalanından direk Bergamo Altstadt’a otobüsler kalkıyor. Havaalanından otobüs biletlerini almanız gerekiyor. Bilet ücreti 1.80 Euro.Bergamo haritasını da havaalanından temin edebilirsiniz.

Altstadt’a geldikten sonra  yürüyerek tepeden aşağıya inebilirsiniz. Çok güzel yapıları ve manzarası var. Biz yorulana kadar yürüdük yorulduğumuz yerde otobüse bindik. Otobüsten bilet alınmıyor. Gidiş ve dönüş biletlerinizi önceden almış olmanız gerekiyor. Kışın çok soğuk olduğu için uzun süre yürünemese de yazın daha fazla yürülebilir.

Tepeden indikten sonra istikametimiz istasyon oldu. Bindiğimiz otobüs Bergamo istasyonunun önünden geçiyordu.  4.20 euro’ya alacağınız biletle Milano’ya geçebilirsiniz.  Gideceğiniz istikamet ve ineceğiniz durak ‘Milan Centrale’

Bergamo´dan fotoğraflar:

1 2 3

4 5 6

7 8 9

Milano’da istasyonun içinde harita alabileceğiniz bir yer var. Ulaşım çok rahat. Metro baya kolaylaştırmış ulaşımı. Şehir içi bir bilet 1 euro. Biz ilk gün pansiyonumuzun olduğu Lambrete semtinden Dom Katedrali’nin oraya kadar yürüdük. Geze geze yürüdüğümüz için 2 buçuk saatte ancak vardık. En azından  meşhur bir caddeyi yürümüş olduk. Şuan caddenin adı aklıma gelmiyor. Birçok yabancı markanın olduğu cadde. Bir kaç tane H & M gördük, hatta Türk dönerci bile:)

Şehrin içine vardıktan sonra görebileceğimiz yerleri görüp, pizzamızı yiyip merkezden ayrılıp pansiyonumuza döndük. Neler görülebilir Milano’da? Dom Katedrali, Scala, S.Maria delle Grazie, Castello, Via Montenapoleona (pahalı markaların olduğu cadde), Galeria Vittorio Emmanuele II vs. Biz bunları gezdik ama haritada daha fazlası vardı mesela üniversite, stadyum, kanal gibi. İstasyonun yapısı da çok güzel. Hayran kaldım. Çok büyük.

İtalyan’larda pizza, makarna, dondurma meşhur olduğu için denemeden dönmemeli;)

Bu ülkede İngilizce konuşan insan bulmak kolay olmuyor:) Ya İngilizce iyi bilen birisiyle karşılaşıyorsunuz aradığınız yeri tarif edemiyor ya da aradığınız yeri biliyor ama İngilizce bilmediği için İtalyanca tarif ediyor. Sizde ‘Okay okay’ diyerek anlamaya çalışıyorsunuz:) Bir ara istasyonda harıl harıl insan ararken tam arkamda duran birisiyle çarpıştım. Ben ‘Dorry’ o ‘Pardon’ demesinin ardından ‘Türk müsünüz’ dedi, sevinçten uçacak gibi olduk 🙂 Meğer kısa bir süre bizi takip etmiş ve İngilizce konuşan kimse bulamadığımız için yardımcı olmak istemiş:) Sağolsun abi bizimle birlikte 10 dakika bilet aradı. Meğer İtalya’da 19.30 dan sonra otobüs biletleri satılmıyormuş. Otobüs biletleri otomatlardan değil bayilerden alınıyormuş. Metro biletleri de otobüste geçiyormuş. İstasyonun hemen önündeki metro durağına gidip biletlerimizi aldık. O sırada abi bize İtalya hakkında biraz bilgi verdi. Neler mi öğrendik? İtalya’nın Türkiye’nin şuanki durumundan 20 sene öncesi gibi olduğunu, Türk sayısının az olmadığını ama dönercilik işiyle gittikçe arttığını vs vs. Bize biletlerimizi teslim ettikten sonra o trenine biz İtalya’da bir Türk görmenin mutluluğuyla otobüsümüze doğru ilerledik. Ertesi günü önünden geçtiğimiz Ayasofya dönercisi de bizi mutlu etti:) İnsan farklı bir ülkede kendi milletinden insanlar görünce ne kadar da çabuk sevinebiliyor;)

Bergamo Havalimanı’na dönmek için istasyonun kenarından otobüsler kalkıyor. 1 saatte dönüyorlar. 18 de kalkacak uçağımız için 15.30 otobüsüne bindik ve ancak yetiştik. Hatta dondurma yeme merakımızdan zamanın nasıl ilerlediğini farketmedik ve kapıya geldiğimizde sıradaki son kişiler olduğumuzu gördük. Son 15 dakika kalmıştı.

İtalya’da en çok duyduğumuz kelime ‘Signora’ en çok kullandığımız kelimeler ‘Grazie’, ‘Ciao’ du:) İtalyanlar çok sıcak insanlar. Gerçi globalleşen dünyanın etkisiyle Milano’da da yabancılar yoğunluktaydı. En çok dikkatimizi çeken çok gürültülü bir halk olmayışlarıydı. Genelde sakin konuşuyorlardı. Bizim Türklere benzeyen yönleri ise anlamayacağımızı bildikleri halde bizimle İtalyanca konuşmalarıydı:) Ve garsonların aynı Türkiye’deki gibi müşteriyi kaçırmamak adına restauranttaki masaların yerlerini değiştirmeleri veya yer olmamasına rağmen ‘Tamam 2 dk bekleyin yer var’ demeleriydi:)

Güzel bir gezi geçirdik. Yeni ülkeler yeni kültürler görmek güzel oluyor..

Namaz kılmak için yer arayanlara şu adresleri verebilirim:

CENTRO ISLAMICO

VIA PADOVA 144

20138 MILANO

VIALE JENNER 50

20159 MILANO

Bergamo Havaalanında mescid yok ama Kapelle var.

1 2 3

4 5 7

8 8 9

Bu yazı 6.009 defa okunmuştur.

Betül Özdemir hakkında 341 makale
Pedagog, blogcu, anne, köşeyazarı..